دکتر الناز سلطان مرادی » لیزر مو » هرچیزی که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید!!
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

هرچیزی که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید!!

ممکن است شما هم  به دنبال یک راه بدون درد و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود باشید  و تا کنون روشی موثر نیافته اید.
امروزه یکی از روش های موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد لیزر موهای زائد است که با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن دستگاه های لیزر، لیزر موهای زائد کمک شایانی به افراد کرده است و محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است.
در واقع می توان گفت لیزر موهای زائد یک روش دائمی است و بدون درد و عوارض است که اغلب اگر با دستگاه های جدید  انجام شود تاثیر به سزایی دارد.
ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مفید در خصوص لیزر موهای زائد به شما بدهیم تا بتوانید با آگاهی کامل و بدون ترس از انجام لیزر آن را انجام دهید.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست؟

در ابتدا اگر بخواهیم درباره موهای زائد بگوییم باید گفت که نوع موی ضخیم و تیره در نواحی مختلف بدن، موی زائد گفته می شود که اغلب بر اثر عوامل هورمونی و غیر هورمونی رشد می کنند.

به طور کلی باید گفت که لیزر در واقع یک پرتوی نوری است که دارای برخی ویژگی های خاص است و بسته به نوع کاربرد ویژگی گوناگونی دارد.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باید گفت که لیزر موهای زائد توسط لیزر نوری متمرکز شده بر فولیکول های مو تاثیر می گذارد و باعث جذب رنگدانه های آن قسمت می شود و در نتیجه موهای زائد از بین می روند.

در حقیقت لیزر با تابش گرما و نور بر عمق مشخصی از پوست بر فولیکول های مو های زائد تاثیر گذاشته و آنها را از بین می رود.

لازم است بدانید که ریشه اصلی مو فولیکول مو است و به همین دلیل نیز لیزر بر ریشه موهای زائد تاثیر می گذارد و موجب توقف رشد مو می شود که در نتیجه می توان شاهد از بین رفتن موهای زائد بود.

همچنین لیزر موجب کاهش ضخامت مو های زائد می شود در طی مدت زمانی موهای زائد نازک می شوند.

لیزر موهای زائد با تاثیر گذاری بر سلول های مو های زائد موجب از بین رفتن دائمی یا موقت آنها می شود.

همچنین برخی باورهای غلط در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد که اغلب افراد فکر می کنند لیزر با نفوذ به اندام داخلی موجب بروز بیماری و ناباروری می شود، اما لازم به ذکر است که سطح نفوذ و تابش لیزر  به میزان مشخص است و پرتو های منتشر شده از لیزر هیچگونه عوارضی را برای فرد به همراه ندارد.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد اغلب به دلیل اینکه با نتایج بسیار مطلوب و موثری همراه است مزایای بسیاری دارد و می تواند کمک شایانی به افراد برای از بین بردن موهای زائد خود کند.

برخی از مزایای موهای زائد عبارتند از:

دقت بالا

در حقیقت می توان گفت که دستگاه لیزر دارای دقت بسیار بالا است و حتی می تواند بدون هیچگونه آسیب به پوست اطراف ناحیه موهای درشت و تیره را مورد هدف قرار دهد و از بین ببرد.

سرعت

همچنین سرعت بالای دستگاه لیزر یکی از مزایای لیزر است که در مدت زمانی کوتاه می تواند ناحیه وسیعی از موهای زائد یک ناحیه را در مدت زمانی کوتاه از بین ببرد.

نتایج مطلوب

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد روش بسیار تاثیر گذار است و اغلب افراد پس از طی جلسات لیزر، می توانند نتیجه دلخواه خود را به دست آورند.

از بین رفتن دائمی موهای زائد

یکی از مزایای لیزر موهای زائد از بین رفتن دائمی موهای زائد زیرا که لیزر باعث آسیب به فولیکول مو شده و رشد مو توقف می کند.

قابل انجام در تمامی نقاط بدن

لیزر موهای زائد در تمامی نقاط بدن و صورت قابل انجام است و اغلب هیچ محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد.

  • عوارض کم
  • لیزر موهای زائد نسبت به روش های مشابهخ برای از بین بردن موهای زائد با کمترین عوارض همراه است.

عوارض لیزر موهای زائد

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد با کمترین عوارض همراه است اما ممکن است فرد پس از انجام لیزر شاهد برخی عوارض جانبی باشد که پس از گذشت مدت زمانی کوتاه رفع می شوند.

تورم و قرمزی پوست

تورم و قرمزی پوست به دلیل آسیب رساندن لیزر به فولیکول های مو های زائد امری طبیعی است و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه بر طرف می شود.

التهاب پوست

التهاب پوست در افرادی که پوست حساسی دارند در ناحیه لیزر شده نیز  یکی از عوارض جانبی است که بسیار طبیعی است و افراد می توانند با استفاده از مصرف دارو های ضد التهاب پس از لیزر با تجویز پزشک، التهاب پوست خود را از بین ببرند.

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن پوست ناحیه لیزر شده در افرادی که پوست خشکی دارند بسیار شایع است. اما نیاز به نگرانی نیست زیرا که پس از گذشت مدت زمانی کوتاه این عارضه جانبی خود به خود از بین می رود و همچنین می توانید برای بهبود آن از کرم های مرطوب کننده یا ژل آلوئه ورا در ناحیه مشخص استفاده کنید.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست نیز یکی از عوارض جانبی لیزر است که پس از گذشت چند هفته از بین می رود و پوست به رنگ قبلی خود باز می گردد.

سوختگی پوست

سوختگی پوست یکی از عواملی است که اگر لیز توسط فردی بی تجربه انجام شود و یا با دستگاه لیزر غیر مرتبط انجام شود ممکن است سوختگی در پوست را بر جای بگذارد.

قیمت لیزر موهای زائد

به طور کلی لیزر موهای زائد بسته به نوع دستگاه، دستمزد پزشک، هزینه کلینیک و ناحیه انجام لیزر قیمت های متفاوتی دارد و  شما می توانید در طی جلسه مشاوره با پزشک پوست و زیبایی از قیمت و هزینه لیزر مطلع شوید.

آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است؟

لیزر مو های زائد اغلب درد موضعی دارد و فرد درد بسیار کمی را حس می کند و همچنین افراد می تواندد برای کاهش درد از برخی دارو های بی حسی موضعی استفاده کنند تا میزان درد به کمترین میزان خود برسد.

همچنین میزان درد لیزر موهای زائد بسته به نحوه انجام لیزر و آستانه تحمل درد افراد متفاوت است.

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع