دکتر الناز سلطان مرادی » لیفت با نخ » درباره لیفت صورت با نخ چه می دانید؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درباره لیفت صورت با نخ چه می دانید؟

در واقع اغلب افراد به دنبال روش هایی برای زیبایی، جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک و پیری هستند و ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که به دنبال روشی موثر برای جلوگیری از پیری و درمان افتادگی پوست هستید.
به طور کلی لیفت صورت با نخ یک روش نوین و موثر برای درمان و رفع مشکلات و افتادگی پوست است.
در گذشته برای درمان افتادگی پوست صورت اغلب جراحی لیفت صورت انجام می شد که عوارض و خطرات بسیاری را به همراه داشت اما لیفت صورت با نخ همانطور که گفتیم یک روش موثر و کم خطر است و نتایجی بسیار مطلوبی را به همراه دارد.
در این مقاله قصد داریم که در خصوص لیفت صورت با نخ و نحوه انجام آن اطلاعاتی را به شما بدهیم.

لیفت صورت با نخ چیست؟

به طور کلی همانطور که گفته شد لیفت صورت با نخ یک روش موثر برای درمان افتادگی پوست و چین و چروک است.

در واقع لیفت صورت با استفاده از نخ سیلوئنت انجام می شود و موجب بازسازی پوست وتحریک کلاژن سازی در پوست می شود.

کلاژن سازی در پوست موجب درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند رفع چین و چروک می شود.

 

به بیانی ساده تر کلاژن سازی  موجب ترمیم زخم ها در پوست و با طراوت تر شدن پوست می شود و اغلب با افزایش سن کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند که این مسئله  موجب افتادگی پوست و بروز چین و چروک ها می شود.

در این روش جوانسازی پوست از هیچگونه تیغ جراحی استفاده نمی شود و یکی از کم خطر ترین و موثر ترین روش های جوانسازی پوست به شمار می رود و اغلب نتایجی بسیار مطلوبی را به همراه دارد.

در واقع در این روش به جای بریدن پوست شل شده، با استفاده از نخ بخیه پوست را جمع می کنند که این کار موجب سفت شدن پوست صورت شده و افتادگی پوست صورت رفع می شود.

لیفت با نخ

 

همچنین نیز نخ های استفاده شده برای سفت کردن پوست صورت موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می شود که کلاژن سازی اغلب موجب ترمیم بافت پوست شده و در نتیجه باعث می شود که فرد پوستی زیبا و جوان داشته باشد.

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

به طور کلی برای انجام لیفت صورت با نخ در ابتدا پزشک به انجام بی حسی موضعی در سطح پوست به منظور کمتر شدن احساس درد می پردازد و سپس توسط سوزنی کوچک نخ بخیه را در زیر پوست قرار می دهد و هنگامی که نخ بخیه در زیر پوست قرار داده شد به فشار دادن پوست جهت ایجاد حالت و شکل مورد نظر می پردازد.

فشار دادن پوست موجب می شود که این کار با نتیجه ای مطلوب تر همراه شود و پس از انجام لیفت صورت با نخ، فرد پوستی جوان و محکم داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که انجام لیفت صورت با نخ با کمترین درد و خونریزی همراه است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ در واقع مزایای بسیاری نسبت به روش های قدیمی دارد و اغلب با کم ترین خطر همراه است و نتایج مطلوبی را دارد.

برخی از مزایای لیفت صورت با نخ عبارتند از:

  • آسان بودن روش جوانسازی با لیفت با نخ
  • ماندگاری طولانی
  • نتایج مطلوب
  • دوره نقاهت کوتاه
  • کم خطر
  • بدون خونریزی و درد
  • عدم به جا ماندن اسکار یا جای زخم
  • نتایج طبیعی
  • تحریک کلاژن سازی و ترمیم پوست

عوارض لیفت صورت با نخ

همچنین نیز لیفت صورت با نخ ممکن است مانند تمامی روش های زیبایی دارای برخی عوارض باشد که ممکن است اگر این کار توسط پزشکی بی تجربه و نخ بی کیفیت انجام شود، عوارضی را به همراه داشته باشد.

برخی از عوارض لیف صورت با نخ شامل موارد زیر است:

  • بی حسی پوست
  • حساسیت پوستی
  • عدم تقارن پوست صورت پس از انجام لیفت صورت با نخ
  • حرکت نخ در زیر پوست

هزینه لیفت صورت با نخ

به طور کلی لیفت صورت با نخ اغلب هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های مشابه مانند جراحی لیفت صورت دارد و همانطور که گفته شد نتایجی مطلوب تری نیز دارد.

هزینه لیفت صورت با نخ،  بسته به دستمزد پزشک و کیفیت نخ استفاده شده و برخی عوامل دیگر متفاوت است که برای مطلع شدن از قیمت لیفت صورت با نخ، می توانید به یک جلسه مشاوره با پزشک بپردازید.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

در حقیقت می توان گفت که لیفت صورت با نخ نسبت به روش جراحی ماندگاری کمتری دارد و اغلب می توان گفت که جراحی لیفت صورت 5 تا 10 سال ماندگاری دارد اما ماندگاری لیفت صورت با نخ تقریبا 1 الی 2 سال است که پس از گذشت این مدت زمان مجددا باید لیفت انجام شود.

همچنین لازم به ذکر است که دلیل ماندگاری کم لیفت صورت به کلاژن سازی پوست مربوط است؛ زیرا که پوست دائما کلاژن های پوست دائما در حال تخریب و ساخته شدن هستند و به همین دلیل نیز لیفت صورت ماندگاری کمی دارد.

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع