دکتر الناز سلطان مرادی » جوانسازی پوست » همه چیز درباره میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

همه چیز درباره میکرونیدلینگ

همواره زیبایی و طراوت یکی از مسائل مهم در بین افراد به شمار می رود و اغلب افراد دوست دارند که پوستی زیبا و جوان داشته باشند.
جوانسازی پوست یکی از مسائلی است که امروزه بین عموم مردم محبوبیت بسیاری یافته است که به سن و جنسیت خاصی بستگی ندارد زیرا که همه انسان ها میل به زیبایی و زیبا تر شدن دارند.
امروزه علم پزشکی به کمک افراد آمده است تا افراد به راحتی بتوانند به زیبایی دست پیدا کنند. میکرونیدلینگ یکی از روش های نوین برای جوانسازی پوست به شمار می رود که در طی آن به جوانسازی پوست پرداخته می شود.
ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره میکرونیدلینگ یا همان جوانسازی و کاربرد آن به شما عزیزان ارائه دهيم.

میکرونیدلینگ

 

میکرونیدلینگ چیست؟

همانطور که گفته شد بیشتر افراد دوست دارند که پوستی جوان، با طراوت و شاداب داشته باشند و میکرونیدلینگ یکی از روش های نوین برای جوانسازی پوست و از بین بردن مشکلات پوستی است.

به طور کلی می توان گفت که میکرونیدلينگ یک روش درمانی غیر تهاجمی برای درمان و جوانسازی پوست به شمار می رود که در طی آن به از بین بردن چین و چروک های پوست، جراحت های پوستی و ترک های پوستی پرداخته می شود که این کار با استفاده از سوزن و ایجاد سوراخ های ریز و سطحی در سطح پوست انجام می شود.

در واقع میکرونیدلینگ باعث تحریک کلاژن سازی و بازسازی پوست می شود؛ زیرا که می توان گفت، اغلب مشکلات پوستی بر اثر کمبود کلاژن در پوست به وجود می آیند.

میکرونیدلینگ به افزایش کلاژن سازی کمک می کند و اغلب باعث تحریک آن می شود؛  سپس پوست با تولید و افزایش کلاژن، ترمیم شده و به همین منظور مشکلات پوستی کاهش پیدا کرده و از بین می رود.

نحوه انجام میکرونیدلینگ

 همواره میکرونیدلینگ با روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از این روش ها بسته به شرایط، مشکلات پوست فرد و خواسته مراجعه کننده متفاوت است.

اما همانطور که در مقاله بالا گفته شد، میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های ریز که به صورت مستقیم و با میزان فشار معینی که با پوست تماس دارند و سوراخ هایی کوچک و سطحی در پوست ایجاد می کنند انجام می شود.

این کار موجب باز شدن فضای مورد نیاز برای  تزریق و وارد کردن مواد و سرم های خاص برای درمان پوست می شود.

لازم است بدانید که قبل از انجام میکرونیدلینگ برای بهتر شدن روند کلاژن سازی پس از انجام آن، برخی سرم ها و ویتامین c بر روی پوست زده می شود.

در ادامه به بررسی روش های انجام میکرونیدلينگ می پردازیم:

میکرونیدلينگ با روش دستی

به طور کلی این روش انجام میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر انجام می شود.

در حقیقت درمارولر یک غلتک است که در سطح آن سوزن هایی ریز وجود دارد که این سوزن ها باعث ایجاد سوراخ های کوچک در پوست می شوند و اغلب این دستگاه سوراخ هایی با عمق معینی بر روی پوست به وجود می آورند.

در اين روش میکرونیدلینگ پوست توسط درمارولر،  با ایجاد سوراخ هایی بر روی سطح پوست  موجب شروع کلاژن سازی و تحریک آن می شوند که این مسئله موجب ترمیم و بهبود پوست می شود.

نکته حائز اهمیت این است که قبل از انجام میکرونیدلینگ توسط درمارولر، پوست باید کاملا تمیز و ضد عفونی شود و برای کم تر شدن احساس درد از الکل و برخی دارو های بی حسی موضعی بر سطح پوست می توان استفاده کرد.

میکرونیدلینگ توسط دستگاه

در روش میکرونیدلينگ  توسط دستگاه، به طور کلی با استفاده از یک دستگاه که سرعت بالا و سوزن های ریز تری دارد به ایجاد سوراخ هایی ریز و منافذ در صورت پرداخته می شود.

به طور کلی این دستگاه سرعت بیشتری دارد اما لازم است بدانید که این سرعت قابل تنظیم است و همچنین تعداد منافذ و سوراخ های ایجاد شده در سطح پوست توسط دستگاه بیشتر از درمارولر است و در واقع به دلیل سرعت بالا تر موثر تر است و اغلب نتایجی مطلوب تری دارد. اما برای بدست آوردن نتایجی مطلوب، به دستگاهی با کیفیت نیاز است.

همچنین لازم به ذکر است که میکرونیدلینگ توسط دستگاه در نواحی مانند پلک و دور لب نیز قابل انجام است.

کاربرد میکرونیدلینگ

به طور کلی میکرونیدلینگ کاربرد های گوناگونی دارد و برای درمان اغلب مشکلات پوستی بسیار موثر است.

برخی از کاربرد های میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • رفع چین و چروک پوست
  • جوانسازی پوست
  • رفع منافذ باز پوست
  • رفع جای جوش
  • رفع ترک های پوستی ناشی از زایمان، بارداری یا کاهش وزن
  • ویتامین رسانی به لایه های عمیق در پوست
  • افزایش استحکام پوست
  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • رفع نقاط تیره پوست

ميكرونيدلينگ چه فوایدی دارد؟

به طور کلی می توان گفت که میکرونیدلینگ یکی از روش های موثر برای درمان، جوانسازی و شادابی پوست به شمار می رود؛ به همین دلیل نیز محبوبیت بسیاری در بین افراد دارد.

برخی از فواید میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • تولید کلاژن سازی
  • تحریک جریان خون رسانی پوست که موجب جوانسازی پوست می شود
  • درمان مشکلات پوست
  • ترمیم بافت پوست
  • هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد
  • جلوگیری از پیری و ایجاد چین و چروک
  • از بین رفتن کامل جوش ها
  • جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک یا خطوط جدید در پوست

 

 

تاثیر میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ

به طور کلی می توانیم بگوییم که میکرونیدلینگ هیچ گونه عوارض شدید و جدی را به همراه ندارد و تنها ممکن است پس از انجام میکرونیدلینگ، افراد شاهد برخی علائم کوچک باشند که پس از گذشت مدت زمانی کوتاه رفع می شود.

اما اگر این علائم و مشکلات بسیار جدی و شدید بودند حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

برخی عوارض میکرونیدلینگ شامل موارد زیر است:

  • تورم پوست
  • قرمزی پوست
  • خارش
  • کبودی
  • خونریزی

قیمت میکرونیدلینگ

همانطور که گفته شد به طور کلی میکرونیدلینگ یک روش زیبایی به شمار می رود وبه همین سبب لازم است بدانید که انجام میکرونیدلینگ تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

قیمت میکرونیدلینگ با توجه به تعداد جلسات، مشکلات پوست فرد، روش انجام، سرم ها و مواد استفاده شده متفاوت است و توسط پزشک تعیین می شود.

برای اطلاع از قیمت میکرونیدلینگ صورت، حتما به پزشک مراجعه کرده و در جسله مشاوره در این باره اطلاعات کسب کنید.

 

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع