دکتر الناز سلطان مرادی » جوانسازی پوست » همه چیز درباره سابسیژن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

همه چیز درباره سابسیژن

ممکن است افراد بر اثر عوامل مختلف دچار آکنه شوند و جای آنها به صورت زخم و اسکار بر روی پوست صورت آنها باقی بماند و بر ظاهر آنها تاثیر منفی بگذارد.
جای جوش یا اسکار باقی مانده از آن می تواند موجب ناراحتی فرد شود و منظره نا مطلوبی بر روی ظاهر پوست فرد ایجاد کند.
اما امروزه روش های گوناگونی برای از بین بردن اسکار های ناشی از آکنه و جوش به وجود آمده است که هرکدام از آنها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
سابسیژن نیز یکی از روش های درمان اسکار های ناشی از زخم و جوش است که توسط وسیله ای تیز به افزایش کلاژن سازی پوست کمک شایانی می شود.
ما در این مقاله قصد داریم در خصوص سابسیژن و مزایای آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

سابسیژن

 سابسیژن چیست؟

همان طور که گفته شد اغلب ممکن است جای جوش یا زخم بر روی پوست باقی بماند و هیچگونه درمان دارویی قادر به از بین بردن آن نباشد.

در حقیقت سابسیژن یکی از روش های بسیار موثر برای از بین بدن جای جوش یا زخم است که توسط آن به جدا کردن بافت زخم ایجاد شده از پوست سالم پرداخته می شود.

در روش درمانی سابسیژن اغلب پزشک پوست و زیبایی  توسط یک وسیله تیز به از بین بردن بافت آسیب دیده پوست می پردازد که این کار موجب نمایان شدن بافت سالم شده و هم چنین کلاژن سازی پوست را به همراه دارد.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم در این روش درمانی با انجام سابسیژن، به رفع جوش توسط آزاد کردن بافت های فیبروتیک  می پردازند.

هم چنین انجام روش سابسیژن در جوانسازی پوست، از بین بردن لک و چین و چروک پوست نیز می تواند بسیار موثر باشد.

سابسیژن پوست در حقیقت با افزایش کلاژن سازی موجب ترمیم و بازسازی بافت پوست می شود.

سابسیژن چگونه انجام می شود؟

همواره سابسیژن پوست توسط سوزن های خاص به نام نوکور یا کانولا صورت می گیرد و اغلب برای اسکار ها یا جای جوش های عمیق و التهابات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در رفع آنها کمک شایانی کند.

هم چنین می توان گفت که سابسیژن پوست همواره توسط روش های گوناگونی انجام می گیرد و هرکدام از این روش ها بسته به نوع پوست و جای اسکار باقی مانده بر پوست، توسط پزشک پوست صورت می گیرد.

برای انجام سابسیژن در ابتدا پزشک با ایجاد بی حسی موضعی توسط لیدوکائین در پوست، سوزن را وارد پوست کرده، و آن را در عمق پوست حرکت می دهد.

حرکت سوزن در عمق پوست موجب از هم پاشیدن بافت و نوار اسکار شده و همچنین افزایش کلاژن سازی پوست را به همراه دارد و در نتیجه اسکار ها و فرو رفتگی ها پر شده و پوست سالم می شود.

برخی از روش های سابسیژن عبارتند از:

سوزن های نوکور

سوزن های نوکور نوعی سوزن هستند که به شکل تیغ بوده بود و برنده هستند و اغلب برای اسکار های کوچک و سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشک با وارد کردن سوزن های نوکور به بافت های زیر پوست و حرکت دادن آن، به برش و آزاد کردن بافت های فیبروتیک کمک می کند.

اما لازم به به ذکر است که اغلب این روش به دلیل موجب پاره کردن بافت های فیبروتیک می شود می تواند با برخی عوارض جانبی نظیرکبودی و ایجاد جوشگاه های جدید را به همراه داشته باشد؛ به همین دلیل نیز این روش بسیار رایج نیست.

میکروکانولا

میکروکانولا ها در واقع سوزن هایی با نوک گرد هستند که در انجام تزریقات زیبایی نظیر تزریق ژل و فیلر  و جوانسازی پوست بسیار کمک کننده است.

در درمان سابسیژن توسط سوزن های کانولا با وارد کردن آن به عمق پوست به از بین بردن جای جوش و اسکار کمک می کنند.

لازم به ذکر است که سوزن های کانولا به دلیل اینکه مانند سوزن نوکر تیز و برنده نیست برای انجام سابسیژن به مدت زمان و نیروی فیزیکی بیشتری نیاز دارد.

نحوه انجام سابسیژن

نحوه انجام سابسیژن توسط کانولا

 مزایا سابسیژن پوست

می توان گفت که در میان روش های درمانی برای از بین بردن جای جوش و زخم بر روی پوست، روش درمانی سابسیژن همواره تاثیر بیشتری داشته و می تواند پس از چند جلسه، کاملا جای جوش یا اسکار ناشی از آن را از بین ببرد.

برخی از مزایای سابسیژن عبارتند از:

  • عدم تغییر رنگدانه های پوست
  • نتیجه مطلوب
  • از بین بردن اسکار های عمیق پوستی نظیر جای زخم
  • عدم داشتن عوارض جدی

 عوارض سابسیژن

همچنین ممکن است که روش درمانی سابسیژن مانند اغلب روش های درمانی با برخی عوارض جانبی همراه باشد که این عوارض پس از گذشت مدت زمانی خود به خود از بین می روند، که در ادمه به برخی از آنها می پردازیم.

اما لازم به ذکر است که روش درمانی سابسیژن به دلیل آزاد کردن و بریدن بافت فیبروتیک ممکن با کمی خونریزی همراه باشد.

برخی عوارض جانبی سابسیژن شامل موارد زیر است:

  • درد
  • خونریزی
  • کبودی
  • تورم
  • قرمزی پوست

 دوره بهبودی پس از سابسیژن چقدر است؟

دوره بهبودی روش درمانی سابسیژن که برای درمان جای جوش و آکنه از آن استفاده می شود اغلب دوره نقاهت و بهبودی کوتاهی داشته و عوارض جانبی آن به طور تقریبی بین 2الی 3 روز از بین می رود و کبودی ناشی از انجام سابسیژن، بسته به نوع پوست هر فرد پس از یک هفته به طور کامل رفع می شود.

هزینه سابسیژن

هزینه روش درمانی سابسیژن بسته به نوع پوست، تعداد جلسات، شرایط فرد و دستمز پزشک پوست و زیبایی می تواند دارای هزینه های متفاوتی باشد.

برای اطلاع از هزینه سابسیژن، می توانید پس از گذراندن جلسه مشاوره با پزشک پوست و زیبایی و بررسی شرایط پوستی توسط پزشک، از هزینه این روش درمانی مطلع شوید.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع