دکتر الناز سلطان مرادی » تزریقات زیبایی » مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی امروزه روش های بسیاری برای جوانسازی پوست به وجود آمده است و اغلب تاثیرات بسیاری بر جوانسازی و رفع ایرادات پوست دارند.
مزوژل نیز یکی از روش های نوین برای جوانسازی پوست به شمار می رود و اغلب تاثیرات به سزایی در جوانسازی و شادابی پوست دارد. روش جوانسازی توسط مزوژل کاربرد فراورانی دارد و اغلب یکی از کم خطر ترین روش های جوانسازی پوست به شمار می رود.
ما در این مقاله قصد داریم در خصوص مزوژل و کاربرد آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

تزریق مزوژل

مزوژل چیست؟

به طور کلی می توان گفت که مزوژل یک متد درمانی جدید برای درمان مشکلات پوستی است و تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک های پوست دارد و در واقع موجب جوانسازی و رفع مشکلات پوست می شود.

این ژل خاصیت پر کنندگی و حجم دهی را ندارد اما باعت رفع چین و چروک و خطوط عمیق در صورت و گردن می شود و همچنین موجب افزایش رطوبت و نرمی پوست می شود؛ زیرا که دارای ماده ای به نام اسید هیالورونیک هستند و این ماده در پوست باعث افزایش آبرسانی در پوست می شود.

در حقیقت مزوژل با استفاده از نوعی ژل که حاوی اسید هیالورونیک و مواد معدنی است انجام می شود.

همچنین می توان گفت ژل های استفاده شده در تزریق مزوژل هاوی آنتی اکسیدان، آمینه و ویتامین نیز است و به همین دلیل بسیار موثر عمل می کنند.

اما لازم به ذکر است که مهم ترین ترکیب این ژل اسید هیالورونیک است که این ماده به طور کلی نوعی قند به شمار می رود که در پوست و بدن همه افراد وجود دارد و موجب نگه داشتن آب و آبرسانی پوست می شود.

می توان گفت که سید هیالورونیک مانند کلاژن در پوست است و موجب جوانسازی و ترمیم پوست می شود اما در حقیقت این ماده با افزایش سن در پوست کاهش پیدا کرده و موجب بروز چین و چروک و تیرگی پوست به خصوص در ناحیه چشم ها می شود و پوست توانایی ترمیم پوست را از دست می دهد.

اگر به طور دقیق تر بخواهیم بگوییم باید گفت که، مزوژل باعث تولید سه ماده کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می شود که این مواد یکی از اساسی ترین موارد برای جوانسازی و درخشندگی پوست به شمار می رود.

لازم به ذکر است که تزریق مزوژل یک روش جوانسازی برای نواحی زیر چشم است و این روش بدون مداخله جراحی انجام می شود و یک روش ایمن و کم خطر است و اغلب نتایجی بسیار مطلوب را به همراه دارد.

تزریق مزوژل چگونه انجام می شود؟

به طور کلی تزریق مزوژل یک روش آسان و ساده است و در این روش به تزریق ژل به زیر چشم می پردازند و این تزریق به طور مستقیم در زیر پوست انجام می شود.

برای تزریق مزوژل در ابتدا به ضد عفونی کردن چشم ها و پلک ها پرداخته می شود و در صورت نیاز از بی حسی موضعی برای تزریق و عدم احساس درد استفاده می شود.

تزریق مزوژل توسط میکروکانولا ها که نوعی سوزن های کوچک با نوک گرد هستند انجام می شوند و ژل به قسمت استخوان و پوست، توسط پزشک با استفاده از میکروکانولا ها تزریق می شود و به همین ترتیب پس از تزریق، به ژل تزریق شده اجازه می دهند که در زیر پوست پخش شود.

همچنین لازم است بدانید که تزریق مزوژل باید توسط پزشکی با تجربه انجام شود زیرا که ممکن است هنگام تزریق نادرست مزوژل، ژل به خوبی در زیر پوست پخش نشود و در یک نقطه جمع شود که این مسئله ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

تزریق مزوژل بسته به مدت زمان پخش شدن ژل در زیر پوست و نحوه تزریق ژل، تقریبا 40 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.

تزریق مزوژل چه کاربردی دارد؟

به طور کلی تزریق مزوژل بسیار موثر است و برای بهبود پوست و رفع چین و چروک ها کاربرد و مزایای  فراوانی دارد.

برخی  موارد کاربرد مزوژل عبارتند از:

  • از بین بردن چین و چروک
  • رفع خطوط ریز پوست در صورت و نواحی دور چشم
  • رفع تیرگی پوست
  • افزایش درخشندگی پوست
  • از بین بردن جای جوش
  • بهبود و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • افزایش کیفیت پوست
  • رفع غبغب
  • رفع لکه های تیره پوست
  • از بین بردن تورم و پف زیر چشم
  • سفت شدن پوست
  • آبرسانی پوست

 عوارض جانبی پس از تزریق مزوژل جانبی

تزریق مزوژل یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین روش های زیبایی است اما ممکن است پس از تزریق برخی عوارض جانبی که پس از گذشت مدت زمانی از بین می رود، در افراد مشاهده شود.

ممکن است از پس از تزریق مزوژل، نواحی که تزریق در آن انجام شده  دچار کبودی و تورم شوند و همچنین در برخی موارد نادر ممکن است عفونت و اسکار یا جای زخم به دلیل تزریق به وجود بیاید.

 قیمت تزریق مزوژل

به طور کلی تزریق مزوژل به دلیل اینکه روش درمانی نیست و تحت عنوان زیبایی انجام می شود تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

قیمت تزریق مزوژل بسته به میزان مشکلات پوست، چین و چروک ها، میزان تزریق ژل، نوع ژل و دستمزد پزشک متفاوت است.

برای مطلع شدن از قیمت تزریق مزوژل باید به پزشک مراجعه کرده و پس از طی جلسه مشاوره با پزشک، از هزینه آن اطلاع پیدا کنید.

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع