مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

کاربرد تزریق بوتاکس

امروزه تزریق بوتاکس یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش های غیر تهاجمی زیبایی برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست بین مردم جهان شناخته شده است. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی درباره تزریق بوتاکس و انواع بوتاکس برای جوانسازی پوست خود هستید باخواندن این مقاله ما را همراهی بفرمایید…

کاربرد تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی ساخته شده از سمی بنام “کلستریدیوم بوتولینوم” است که نوعی باکتری به حساب می آید. این همان سمی است که باعث نوعی مسمومیت غذایی خطرناک به نام بوتولیسم می شود. پزشکان از آن در دوزهای کوچک برای درمان مشکلات زیبایی و سلامتی مثل :

*صاف کردن موقت چین و چروک صورت و بهبود ظاهر شما

*تعریق شدید زیر بغل

*دیستونی گردن : یک اختلال عصبی که باعث انقباضات شدید عضلات گردن و شانه می شود

*بلفارواسپاسم : پلک زدن غیرقابل کنترل

*استرابیسم : چشمان نامرتب

*میگرن مزمن

به کار گرفته می شود که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد.

تزریق بوتاکس در زیر پوست باعث تضعیف و یا فلج شدن برخی از ماهیچه ها و یا انسداد اعصاب خاص برای رفع چین و چروک و ظاهری جوان تر و زیباتر می شود.

ماندگاری اثرات بوتاکس

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که اثر تزریق بوتاکس تا چه زمانی ماندگار است ؟ در جواب این سوال باید گفت که قطعا بوتاکس یک درمان دائمی و همیشگی نیست و طی فواصل مختلف نیاز به تمدید وجود دارد. به طور کلی می توان گفت ماندگاری بوتاکس ها بین 3 تا 6 ماه متغیر می باشد و به طور متوسط هر 3 تا 6 ماه یکبار نیاز به تمدید وجود دارد و اگر تزریق بوتاکس در فواصل و زمان های تعیین شده تجدید نشود فقط ممکن است پوست به حالت اولیه برگردد . اثر تزریق بوتاکس به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

سن افراد

با افزایش سن هر فرد میزان کلاژن پوست آن فرد کاهش پیدا کرده و چین و چروک ها و خطوط صورت به طور طبیعی افزایش پیدا می کنند و به همین دلیل با افزایش سن فاصله زمانی بین تزریق بوتاکس نیز افزایش پیدا می کند .

نوع پوست

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در ماندگاری بوتاکس نوع پوست می باشد. افرادی که پوست خیلی خشک و یا خیلی چرب دارند ممکن است نسیت به افرادی که دارای پوست متعادل تری هستند نیازمند تزریق بوتاکس در فواصل کوتاه تری پیدا کنند.

پزشک معالج

یکی از مهم ترین مواردی که در تزریق بوتاکس باید به آن توجه کنید انتخاب یک پزشک پوست ماهر می باشد که با انتخاب بهترین نوع بوتاکس بسته به نوع پوست محل تزریق و مشکل شما می تواند تاثیر بسزایی در ماندگاری و گرفتن نتیجه مطلوب داشته باشد.

شایان ذکر است که بگوییم عوارض جانبی شایع و موقتی بوتاکس شامل درد خفیف، سردرد و بی حسی می باشد.

انواع بوتاکس

امروزه پزشکان و کلینیک های زیبایی برای گزینه های زیادی را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهند. بوتاکس ها از انواع مختلفی برخوردار هستند در ادامه چند بوتاکس که از پرکاربردترین و پرمصرف ترین ها هستند را معرفی می کنیم .

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت ساخت کشور انگلستان و شرکت گالدرما است که در ایران و خود کشور انگلستان از پرطرفدارترین و معتبرترین بوتاکس ها شناخته شده است که در ترکیبات این بوتاکس از لاکتوز استفاده شده است و توصیه می شود افرادی که به شیر حساسیت دارند از این نوع بوتاکس استفاده نکنند . این بوتاکس گاهی برای درمان اسپاسم ناشی از اختلالات عصبی و سایر شرایط پزشکی استفاده می شود ، اما بیشتر به عنوان درمان چین و چروک صورت استفاده می شود . دیسپورت ظاهر خطوطی را که عمدتا بر گلابلا ، ناحیه بین ابروهای شما تأثیر می گذارد ، این خطوط در مواقعی که فرد اخم می کند بیشتر قابل مشاهده هستند که با افزایش سن و کاهش کلاژن بیشتر می شود . تزریق دیسپورت فقط چند دقیقه به طول می انجامد و تاثیر آن را بعد از چند روز مشاهده خواهید کرد . بوتاکس دیسپورت به دلیل دارا بودن کیفیت بالا دارای مزایای بسیار زیادی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*کیفیت بالا

*ماندگاری زیاد

*عوارض جانبی بسیار نادر

*بروز نتایج ایده آل و طبیعی

بوتاکس مسپورت

بوتاکس مسپورت شباهت زیادی به بوتاکس دیسپورت دارد و این بوتاکس ساخت یک شرکت ایرانی است و نسبت به نوع خارجی خود ارزانتر می باشد . قابل ذکر است که این بوتاکس هم مانند رقیب خارجی خود از کیفیت بالایی برخوردار است . بوتاکس مسپورت به دلیل کیفیت بالا و عوارض کمتر در بین مابقی برندهای ایرانی بیشترین طرفدار را دارد. این بوتاکس معمولا برای خط اخم بین ابروها مورد استفاده قرار می گیرد و به طور متوسط تا زیاد برای مدتی این خط ها را از بین می برد.

بوتاکس مسپورت دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی ایران است و در برخی از کشورهای آسیایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .

تزریق این بوتاکس هم مانند سایر بوتاکس ها می باشد و ماندگاری آن با توجه به شرایطی که قبلا ذکر کردیم متغیر است ولی به طور معمول ماندگاری این بوتاکس بین 4 تا 6 ماه می باشد.

نرونکس

بوتاکس نرونکس محصول شرکت مدی توکس کشور کره جنوبی می باشد . این بوتاکس به نوعی ساخته شده که به عضلات تزریق می شود و باعث درمان چین و چروک افتادگی پلک و خطوط ابرو می شود . علاوه بر این نوع بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی بلفارو اسپاسم (پلک زدن غیرقابل کنترل) استرابیسم (چشمان نامرتب) دیستونی گردن (یک اختلال عصبی که باعث انقباضات شدید عضلات گردن و شانه) و تعریق بیش از اندازه استفاده می شود .

ماندگاری این بوتاکس هم با توجه به عوامل ذکر شده متغیر است که حدودا بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد و می توانید اثرات آن را بعد از 1 تا 3 روز مشاهده کنید .

این بوتاکس هم ممکن است عوارض موقتی مانند سردرد و کبودی در محل تزریق را از خود نشان دهد .

بوتاکس زئومین

بوتاکس زئومین ساخت کشور آلمان می باشد . بوتاکس زئومین به طور موقت خطوط بین ابرو و اخم را از بین می برد و این بوتاکس هم برای معالجه بیماران مبتلا به دیستونی گردن بلفارو اسپاسم استفاده می شود . تزریق بوتاکس زئومین باعث متوقف کردن فعالیت های عصبی در عضله برای درمان می شود . مدت ماندگاری این نوع بوتاکس با توجه به شرایط فرد بین 3 تا 4 ماه می باشد .

باتشکر مدیریت سایت الناز سلطان مرادی بهترین دکتر پوست در ابهر

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع