دکتر الناز سلطان مرادی » جوانسازی پوست » راههای جوانسازی گردن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

راههای جوانسازی گردن

اخیرا جوانسازی پوست گردن از اهمیت خاصی برخوردار شده است به طوری که افراد از ناحیه صورت محافظت می کنند و ناحیه گردن را فراموش می نمایند. با ایجاد چین و چروک در قسمت گردن سن فرد را از آنچه که هست بیشتر نشان می دهد. دراین مقاله سعی نموده ایم که در مورد راههای جوانسازی گردن مقاله ی را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید تا مفصلا در این باره به توضیح جامع بپردازیم. لطفا ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید…

راههای جوانسازی گردن

سن مناسب برای جوانسازی پوست گردن

جهت جوانسازی پوست گردن در هر زمانی می تواند تاثیر گذار باشد و حتی در سنین جوانی و این پروسه را می توان در سنین کم و پایین مشاهده نمود.

 ضد آفتاب و مرطوب کننده ها در جوانسازی پوست گردن چقدر می تواند مثمرثمر باشند؟

هر چقدر پوست ناحیه گردن خشک و چروک باشد، عدم کلاژن سازی و رطوبت را اعمال می کند و در نتیجه به جدلیل رطوبت کافی آب رسانی نخواهد داشت. این پروسه شامل کرم های ضد آفتاب نیز خواهد بود. امروزه در داروخانه علاوه بر ضدآفتاب و مرطوب کننده ها محصولات زیادی جهت جوانسازی پوست گردن حتی گیاهی وجود دارد که پوست را در برابر چین و چروک مقاوم و تقویت می کند.

آیا ورزش برجوانسازی پوست گردن موثر است؟

فعالیت های ورزشی و مداوم در بهبود گردش خون و محکم شدن بافت بسیار تاثیر گذار می باشد. روش اصولی ورزش برای ناحیه گردن بدین صورت است که ابتدا یک دست را روی پیشانی قرار داده و سر خود را به سمت دست فشار نمایید. 10 ثانیه این حرکت تکرار شود. بهتر است که این کار با قفل کردن دو دست در پشت سر نیز انجام گردد. سپس صاف نشسته و سر را به سمت سقف بالا نگه داشته و دهان را ببندید و حرکت جویدن را انجام دهید. بهتر است که این فرآیند را 20  ثانیه تکرار کنید. باید بگوییم که ورزش برای تقویت کلاژن های گردن بسیار مناسب و مفید است.

شایان ذکر است که بگوییم حرکات ورزشی در کنار درمان های خانگی همچون مصرف آلوئه ورا و روغن طبیعی نتیجه دلخواه را خواهد داد.

چون این روش ها کوتاه مدت و موقتی بوده بهتر است که تصمیم به روش های پزشکی گرفته شود و به یک پزشک پوست خوب و باتجربه مراجعه شود.

درمان های پزشکی برای جوانسازی پوست گردن

استفاده از روش های پزشکی شامل موارد زیر خواهد بود:

تزریق بوتاکس: یکی از روش های خلاص شدن از چین و چروک خطوط روی گردن تزریق بوتاکس می باشد که مدت ماندگاری این روش 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد.

لیزر کیوسوئیچ: پزشک پوست در این روش ابتدا پوست ناحیه گردن را بی حس می کند و سپس با لیزر کیوسوئیچ اشعه را به ناحیه مدنظرمی تاباند. این اشعه به لایه های پوست نفوذ می کند و چین و چروک های پوست را ترمیم می کند. تعداد جلسات نیزبه پزشک پوست و آسیب وارد شده به پوست بستگی دارد . در حالت عادی تعداد جلسات به 3 جلسه مورد نیاز است اما ممکن است که به 5 تا 6 جلسه نیز به طول انجامد. فاصله هر جلسه معمولا یک ماه بنا به تشخیص پزشک پوست دارد که ممکن است کمتریا بیشتر شود. در صورتی که از درمان با لیزر کیوسوئیچ استفاده شود بهتر است که تمام نکات و مراقبت هایی که پزشک یا متخصص پوست توصیه می کند را متقاضی رعایت نماید تا اثرات آن بدون هیچ گونه عارضه ای تا آخر عمر باقی بماند.

تزریق چربی: برای بدست آوردن گردنی صاف و بدون چین و چروک تزریق چربی می تواند یکی از روش های موثر در ایجاد گردنی صاف باشد. جهت تزریق چربی باید ابتدا پزشک چربی را از بخش های از بدن که میزان چربی در آن تجمع پیدا نموده است بردارد و سپس طی عملی کوچک تزریق را اعمال کند.

تزریق چربی برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق چربی برای هیچ فردی محدودیت خاصی ندارد و برای تمامی افرادی که از چین و چروک در ناحیه گردن رنج می برند می تواند بسیار مفید باشد. تنها وسواس خاص را باید برای افرادی که دارای بیماری قلبی و عروقی هستند مقداری می توان اعمال کرد.

  • در صورتی که تزریق چربی انجام دادید باید از قرار گرفتن در نورخورشید، سونا و حمام به مدت طولانی خودداری کنید.
  • نباید بلافاصله فعالیت های سنگین انجام دهید، زیرا باعث تورم می شود.
  • متقاضی بعد از تزریق چربی می تواند به فعالیت های روزمره زندگی خود بازگردد.
  • استعمال دخانیات بعد از تزریق چربی ممنوع است.

استفاده از لیزر: لیزر نیز به لیفت صورت و گردن کمک شایانی می کند و مدت ماندگاری آن بین6 تا 1 سال است و متقاضی باید مدام تحت درمان قرار گیرد.

جوانسازی پوست گردن با استفاده از جراحی و روش های تهاجمی: این روش برای افرادی توصیه می شود که پوست گردنی شل و چروکیده و کاملا افتاده ای دارند. زمانی که عضلات گردن ضعیف و قابلیت کشسانی خود را از دست بدهند این پروسه بسیار پاسخگو خواهد بود. جراحی پوست گردن پیری در فک و گردن را بهبود خواهد بخشید. از مزایای این روش حذف چربی غبغب، کشیدن پوست گردن، از بین رفتن چین و چروک، حذف افتادگی گردن می باشد.

دیگر جراحی های جوانسازی گردن: جراحی سرویکوپلاستی جهت از بین بردن پوست اضافی و پلاتیزماپلاستی جهت سفت کردن عضلات گردن صورت می گیرد. گاهی اوقات پزشک پوست این دو روش را در یک جراحی اعمال می کند. برش ممکن است در زیر چانه یا پشت گردن باقی بماند که دوره نقاهت دو هفته زمان خواهد برد و بعد از آن متقاضی می تواند به فعالیت های روزمره بپردازد. این عمل از حداقل ترین عوارض برخوردار می باشد که تورم، کبودی و قرمزی از جمله عوارضی است که پیش می آید و بعد از گذشت مدت زمان کمی از بین خواهد رفت.

باتشکر مدیریت سایت الناز سلطان مرادی بهترین دکتر پوست در ابهر

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع