دکتر الناز سلطان مرادی » جوانسازی پوست » سابسیژن یا میکرونیدلینگ
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

سابسیژن یا میکرونیدلینگ

آیا سابسیژن با میکرونیدلینگ تفاوت دارد؟

مزایای سابسیژن با میکرونیدلینگ در چیست؟

در این مقاله سعی نموده ایم که به تفاوت و مزایای هر کدام از روش های مذکور بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سابسیژن یا میکرونیدلینگ بهتر است این متن را تا انتها مطالعه نمایید تا بیشتر در مورد سابسیژن و میکرونیدلینگ بدایند، ما را تا ادامه مطلب همراهی کنید…

یکی از بیشترین پرسش هایی که از خانم دکتر الناز سلطان مرادی بهترین دکترپوست در زنجان می شود این می باشد که آیا جای جوش و اسکار با سابسیژن درمان می شود، یا با میکرونیدلینگ و این که جوانسازی با کدام روش ماندگاری بالایی دارد و برای پوست مناسب تر خواهد بود؟

در اغلب موارد خانم دکتر برای این که پوست به نتایج عالی تر و بهتر دست پیدا کند از ترکیب این دو روش برای جوانسازی استفاده می کند. اما متاسفانه متقاضی چون اطلاعات ناقصی در زمینه یعنی در مورد شیوه، سابسیژن و یا میکرونیدلینگ دارد با مراجعه به مطب تنها یک روش را برای جوانسازی صورت، برمی گزیند.

ما در این مقاله سعی نموده ایم که به توضیح جامع در مورد این دو مطلب بپردازیم تا مقداری مخاطب با این دو روش آگاهی پیدا نماید و بداند که ترکیب این دو نتایج را دو چندان می کند.

سابسیژن یا میکرونیدلینگ

سابسیژن چیست و چه مزایای دارد؟

روش سابسیژن روشی ایمن و مطمئن که برای درمان اسکار انواع پوست ها مناسب است. اگر فرد دارای پوستی چسبنده همراه با فیبروز و فرورفتگی داشته باشد، سابسیژن بهترین روش برای از بین بردن این فرورفتگی ها و ایجاد ظاهری جوان در فرد خواهد بود. در این روش از بی حسی با سوزن های نازک کانولا استفاده می شود که کانولا سعی در ظاهری جوان و ساخت کلاژن در فرد می نماید و به آزاد سازی اسکار زیر چسبندگی ها اقدام می کند. باید بگوییم که در این روش خونریزی مختصری ایجاد خواهد شد که بعد از گذشت چند ساعت، متوقف خواهد شد.

میکرونیدلینگ چیست و چه مزایای دارد؟

برای رفع چین و چروک و همچنین اثر سوختگی، ظاهری جوان، محو نمودن لکه های تیره میکرونیدلینگ روشی مناسب و کم هزینه است. این روش همچنین برای از بردن اسکارهای عمیق روی پوست بسیار مناسب و کاربردی است.

یکی از مزایای این روش؛ درمان آکنه زیر پوستی به کار می رود. در این روش متخصص پوست تعدادی سوزن ظریف و باریک استریل شده را با سرعت تعیین شده را به صورت همزمان وارد لایه دوم پوست می نماید در این روش اقدام به افزایش فاکتورهای رشد و تولید رشته کلاژن و الاستین می کند.

باید بگوییم که زمانی که لایه درم یعنی لایه دوم، در حال سوزن سوزن شدن است، ضخامت لایه پوست شروع به تولید کلاژن می شود.

آیا سابسیژن و میکرونیدلینگ عوارض جانبی دارد؟

باید اشاره کنیم که این دو روش هیچ گونه عوارض خاصی ندارد. ممکن است فقط، بعد از انجام این پروسه متقاضی مقداری دچار تورم و کبودی شود اما کاملا طبیعی است و بعد از گذر مدت زمانی ازبین خواهد رفت.

کاربرد مشترک سابسیژن ومیکرونیدلینگ

تایید شده که این دو یعنی سابسیژن یا میکرونیدلینگ روش های مناسب برای از بین بردن جای جوش و اسکار می باشد. سه عامل ایجاد اسکار آتروفیک التهاب های مزمن است که در فرد ایجاد می شود، علت دیگر جوش های کلوئیدی که شکل و ظاهر بسیار زشت و ناخوشایندی دارد و آخری نیز بالا رفتن ملانین یا کم شدن ملانین است که باعث ایجاد اسکار در فرد می شود.

فرد با مراجعه به متخصص پوست و پزشک پس از ارزیابی پوست براساس جوش و اسکار ایجاد شده اقدام به انتخاب مناسب ترین روش می کند. باید بگوییم که سابسیژن برای تمام اسکارها اثرات مختلفی ایجاد می کند ممکن است که در برخی اثرات کمتر و در بعضی بیشتر نتیجه دهد از این رو مشخص شدن نوع اسکارو جوش توسط متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیرات میکرونیدلینگ و سابسیژن

هر دو روش چین و چروک، جای آکنه و زخم را خنثی می کنند و همچنین جای جوش قهوه ای را محو می نمایند.

با ضربه هایی که ایجاد می کنند در ایجاد کلاژن سازی کمک شایانی می نمایند و در بهبود و ترمیم پوست سرعت عمل دارند.(کلاژن یک پروتئین ضروری برای جوانسازی ، یکدست و صاف شدن بافت پوست به حساب می آید چرا که هر چقدر سن افزایش پیدا کند، چین و چروک زیاد شده وعلائم پیری در فرد هویدا می شود)

دکتر الناز سلطان مرادی تاکید می کند که گاهی میکرونیدلینگ راه حلی سریع برای جوانسازی و کلاژن سازی پوست صورت برخی از افراد نمی باشد و بیمار باید در کنار مکمل های مثل سابسیژن به نتیجه دلخواه دست پیدا کند و مقداری صبر و حوصله داشته باشد. چرا که این فرآیند باعث رشد پوست جدید می شود و ممکن است مقداری زمان بر باشد تا فرد به نتیجه مطلوب خودش برسد.

در نتیجه با مراجعه نمودن به بهترین متخصص پوست خبره و باتجربه هیچ گونه خطری برای فرد به همراه ندارد و این پروسه را به حداقل ترین عوارض خواهد رسانید.

ممنوعیت استفاده از سابسیژن و میکرونیدلینگ

  • افرادی که دارای بیماری دیابتی کنترل نشده اند
  • داشتن آکنه و تبخال فعال در محل انجام میکرونیدلینگ
  • داشتن فیلرهای فعال دائمی و همیشگی
  • استفاده بیش از اندازه افراد از اندازه کورتیکواستروئیدها، شیمی درمانی ها، پرتو درمانی ها
  • داشتن عفونت، زگیل، سرطان و کراتوزهای اشعه خورشیدی
  • درمان با مواد ضد انعقاد کننده ها
  • افرادی که دارای استعداد سرشتی کلوئید سازی اند

شایان ذکر است که بگوییم تمامی این افراد تا زمان بهبودی و اتمام دوره نباید از سابسیژن و یا میکرونیدلینگ استفاده کنند چرا که عوارض قابل جبرانی برایشان رخ خواهد داد.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع