دکتر الناز سلطان مرادی » جوانسازی پوست » پاک کردن تتو با دستگاه کیوسوییچ
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

پاک کردن تتو با دستگاه کیوسوییچ

مراقبت های بعد از پاک کردن تتو با لیزر چگونه می باشد؟

آیا پاک کردن تتو با لیزر توسط دستگاه کیوسوییچ عوارض دارد؟

ریمو تتو ابرو و بدن با کدام دستگاه بهتر و بی خطر است؟

در این مقاله سعی نموده ایم که به سوالات شما کاربران در زمینه پاک کردن تتو با دستگاه کیوسوییچ پاسخ بدهیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه بفرمایید. پس بهتر است که ما را همراهی بفرمایید….

اخیرا مردم به دلایلی فرهنگی، شخصی  یا اینکه طرحی را دوست دارند، خالکوبی و یا تتو روی دست و پا و اندام خود و حتی صورت می کنند.

خالکوبی ها نیز رواج بیشتری پیدا نموده و محبوبیت تاتوهای صورت نیز افزایش چشمگیری یافته است. همانگونه که دلایل زیادی برای خالکوبی و تتو وجود دارد برای ریمو و حذف آن نیز هست و تعداد زیادی درصدد از بین و پاک کردن آن هستند.

اگرچه خالکوبی دائمی است ، اما امروزه با اختراع و ابداع دستگاه های مجهز این پروسه مقداری آسان ریمو و حذف می شود. اگرشخصی تصمیم بگیرید که دیگر تتو را نمی خواهد و خواهان حذف آن است این کار ممکن شده است.

خالکوبی ها را می توان از هر قسمتی از بدن ، از جمله انگشتان پا تا بازوها و ابروها حذف نمود. صرف نظر از جایی که روی پوست فرد قرار دارد ، به ویژه در روزهای بلافاصله پس از درمان توجه ویژه به ناحیه بسیار مهم است.

پاک کردن تتو با دستگاه کیوسوییچ

دستگاه کیوسوییچ switch Q چگونه مکانیسم لیزر را عملی می کند؟

در این دستگاه که پالس های لیزری به مدت چند ثانیه تا چند ده نانو ثانیه ایجاد می کند با قدرت مسیر را می سازد. ایجاد پالس با این دستگاه پی در پی بوده و دسته ای از پرتوهای تکفام را به جهت نقطه مورد نظر به صورت یکدست و نوسانی می فرستد در نتیجه شدت لیزر زیاد شده و پمپاژ پی در پی انرژی و تب لیزری به همراه خواهد آورد در نتیجه انرژی نهایی شدت پیدا می کند.

پالس اقدام به حل رنگ عمق های مختلف در رنگدانه های پوست می کند و با ذرات رنگی واکنش نشان می دهد و در درم پوست می رود و ذرات رنگی درم را ازبین می برد. اگر تتو ویا خالکوبی قدیمی باشد، مقداری کار مشکل خواهد بود. یکی از فواید این دستگاه به کاهش التهاب و قرمزی کمک می کند و منافذ باز پوست را می بندد.

باید بگوییم که در اغلب مواقع پزشک پوست بسیار از این دستگاه در درمان آکنه استفاده می کنند.

مزایای دستگاه کیوسوییج

  • پاکسازی و حذف تتو و خالکوبی
  • جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت
  • بهبود بافت پوست واشباع
  • درمان قارچ ناخن دست و پا
  • پاک کردن لک های مادرزایو یا جای زخم و آکنه
  • رفع خال و تبخال
  • حذف سیاهی و یا تیرگی دور چشم

در سه روز اول ، ناحیه را با یک لایه پماد شفا دهنده آنتی بیوتیک می پوشانند. آن را با گاز استریل پانسمان شده نگه می دارند. در چند روز اول از هیچ کرم یا آرایش دیگری روی ناحیه تحت درمان استفاده نخواهد شد.

می توان بانداژ را بعد از سه روز برداشت ، اما تا آنجا که ممکن است محل را تمیز و خشک نگه باید داشت. همچنین می توان از وازلین ، آکوافور یا کرم هیدروکورتیزون برای مرطوب کردن ناحیه در زمان بهبودی استفاده شود.

شایان ذکر است که بگوییم پماد ویتامین E نیز مفید است ، زیرا به بازسازی سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند.

و هر زمان که تصمیم به بیرون رفتن دارید باید از ضد آفتاب (SPF 25+) استفاده نمایید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از بدترین موارد برای پوست پس از برداشتن لیزر است.

آیا بعد از برداشتن تاتو با لیزر می توان دوش گرفت؟

هنگامی که بانداژ را برداشته می شود، می توان دوش گرفت و محل درمان را شست. با این حال، باید از آب با فشار بالا اجتناب شود. محل را به آرامی با صابون ملایم تمیز کرده و خشک شود.

تا بهبودی کامل ناحیه به هیچ وجه خیس نشود. از حمام ، وان آب داغ و استخرها اجتناب شود ، زیرا همه این موارد می تواند احتمال عفونت را افزایش دهد.

مراقبت های بعد از پاک کردن خالکوبی و تتو چگونه باید باشد؟

باید بین و بعد از درمان ، سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه داشت چرا که هرچه سیستم ایمنی قوی تر باشد ، پوست سریعتر بهبود می یابد. یک سیستم ایمنی سالم به بدن کمک می کند تا زخم را ترمیم کرده و با عفونت مبارزه کند.

برای مشاهده نتایج سریعتر می توان چند کار کلیدی انجام داد از جمله:

مقدار زیادی آب نوشید، هیدراته نگه داشتن بدن کلید حفظ سیستم ایمنی قوی است. این ماده به دفع سموم و بازگرداندن سلول های خونی ، که کلید جلوگیری از عفونت ها هستند ، کمک می کند.

مصرف الکل را کاهش داد، مصرف زیاد الکل می تواند باعث کم آبی بدن شود که روند بهبود را ضعیف می کند. در صورت امکان، از مصرف الکل به طور کامل خودداری شود.

عدم استعمال دخانیات و قلیون، سیستم ایمنی بدن باید بیشتر تلاش کند تا آلودگی ها را از بین ببرد. بدن نمی تواند به سختی در بهبود پوست کار کند. افراد غیر سیگاری نتایج بهتری خواهند دید و معمولا به درمان های کمتری نیاز دارند.

ورزش و فعالیت، ورزش باعث افزایش جریان خون می شود. افزایش جریان خون در واقع به تجزیه ذرات جوهر در پوست کمک می کند. باید بلافاصله پس از درمان چند روز از ورزش مرخص شود. اما به محض این که پوست پوسته پوسته شد ، فعالیت بدنی می تواند به روند حذف خالکوبی کمک کند.

اگر می خواهید نتایج را سریعتر مشاهده نمایید، از دو چیز باید اجتناب شود که شامل:

بیش از حد در معرض خورشید قرار ندهید، پس از درمان لیزر برای حذف تاتو، باید منطقه تحت درمان را دور از نور خورشید قرار داد. اگر بین درمان ها دچار آفتاب سوختگی شوید ، باید جلسه بعدی را به تعویق بیندازید تا رنگ پوست به حالت عادی برگردد.

تاخیر در درمان ، روند را طولانی می کند و دیدن نتایج دائمی را بیشتر طول می کشد.

تاول و خارش از عوارض طبیعی فرآیند درمان است ، پس از این نباید هراس داشته باشید و به هر قیمتی نباید و هر کجا این پروسه را انجام داد علی الخصوص مراکز ارزان قیمت یا غیر استاندارد، زیرا که باز کردن زخم نه تنها خطر عفونت را افزایش می دهد ، بلکه روند بهبود را نیز طولانی می کند.

و تا زمانی که روی پوست جوش یا تاول هست، از تراشیدن آن ناحیه خودداری شود. استفاده از تیغ می تواند باعث باز شدن زخم به طور تصادفی شود.

برای بهترین نتایج دادن، اجازه دهید که زخم ها بریده شده و تاول ها به خودی خود تخلیه شوند.

کل زمان بهبودی بعد از درمان با لیزر حدود 4 تا 8 هفته است. اما، آنچه در آن هفته ها انجام باید داد می تواند روند بهبود را افزایش یا کاهش دهد.

و با محافظت از زخم ، از بازکردن گال جلوگیری می کنید ، که به بهبود بدون وقفه کمک می نماید.

چکیده مطلب

بسته به رنگ پوست و وضعیت پوست فرد، اکثر بیماران برای مشاهده نتایج به 5 تا 8 لیزر نیاز دارند. این درمانها معمولا با فاصله حدود 6 هفته صورت می گیرد.

ممکن است که برخی از افراد نتایج را سریعتر مشاهده کنند و برخی نیاز به درمان بیشتری داشته باشند. قبل از شروع کار با پزشک پوست خود مشورت کنید تا بدانید چه انتظاراتی را دارید.

پس از جلسه ، از پزشک پوست در مورد مراقبت از تاتو و خالکوبی سوال کنید. ممکن است که نکاتی را برای مراقبت های بعدی به شما ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که پوست تا حد ممکن ایمن و سریع بهبود می یابد.

هرچه سیستم ایمنی بدن قوی نگه داشته شود، از پوست در برابر نورخورشید محافظت نمایید و اجازه دهید که گال به خودی خود بهبود یابد. اگر از این دستورالعمل ها پیروی نشود، می توان آسیب های غیر ضروری به پوست وارد کنید.

باتشکر مدیریت سایت الناز سلطان مرادی بهترین دکتر پوست در ابهر

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع