دکتر الناز سلطان مرادی » ریزش مو » پی آر پی مو یک روش عالی برای درمان ریزش مو!!
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

پی آر پی مو یک روش عالی برای درمان ریزش مو!!

امروزه برای درمان ریزش مو در زنان و مردان راه‌ ها و روش ‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از هر کدام از آن‌ها نتیجه ‌ای متفاوت در افراد مختلف، به همراه دارد. داروهای درمانی، مکمل‌ ها، مولتی ویتامین ‌‌های موی سر، شامپوهای تقویتی و ضد ریزش موی سر همگی می ‌توانند به صورت موقتی و دوره ای، از شدت ریزش مو در افراد جلوگیری می‌کنند اما بسیاری از ما به دنبال یک راهکار برای اثر‌بخشی دائمی و مطلوب برای درمان ریزش موهای خود هستیم. یکی از این روش ‌ها که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، روش پی آر پی است.
در این مقاله می‌خواهیم بیشتر با شما در مورد پی آر پی مو صحبت کنیم و اطلاعاتی را با شما در اشتراک بگذاریم.

تزریق پی آر پی مو

 پی‌ آر‌ پی چیست؟

عمل پی آر پی مو  به تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به بافت‌ های آسیب دیده بدن ما گفته می ‌شود که مخفف کلمات Platelet Rich Plasma است. در واقع پلاسما همان مایع تشکیل دهنده خون ما است که همه اجزای سلولی خون نظیر گلبول‌های قرمز،گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها را در خود نگه می‌دارد.

 کاربرد پی‌آر‌پی مو

محققان در حال آزمایش تزریق کاربردی پی آرپی برای سلول‌ های آسیب دیده در اندام ما هستند و این روش برای درمان ریزش مو یکی از روش های موثر به شمار می رود.

پزشکان برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، پی آر پی را به پوست سر تزریق می‌کنند. پی آر پی مو از سال 2014 در درمان آلوپسی آندروژنیک که به طاسی الگوی مردانه نیز گفته می‌شود، مفید است.

 

درمان ریزش مو با استفاده از پی‌ آر‌ پی

ریزش و کم پشتی مو از مشکلات شایع در بین مردم دنیا است.  باید گفت مردان نسبت به زنان موی بیشتری را از دست می‌دهند. افراد با رسیدن به سن 50 سالگی به دلیل استرس بیشتر، ریزش مو شدیدتر خواهد بود.

امروزه روش‌های درمانی متعددی نظیر تزریق فیلر مو و پی آر پی مو برای بهبود  ریزش مو وجود دارد که دارای سطح اطمینان و موفقیت متفاوتی هستند.

بعضی از این روش ‌ها مبتنی بر علم، نتیجه بهتری را نسبت به دیگر روش‌ها دارند. یکی از این روش ‌های درمانی  تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی مو  است.

پی آر پی ماده ای است که از خون شما گرفته شده و به پوست سر شما تزریق می شود و گویا می تواند به بهبودی بافت ‌های آسیب  دیده  موی سر مانند فولیکول‌هایی که موهای شما از آن رویش دارد، کمک کند. پی آر پی از خون شما با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ جدا می شود که می تواند غلظت پروتئین هایی را که باعث رشد مجدد مو می گردند را، افزایش دهد.

 

نحوه انجام پی‌ آر‌ پی مو

تزریق در پی آر پی مو با روش های مختفی صورت می گیرد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

پزشک محلول سرکننده موضعی لیدوکائین را، قبل از تزریق پی آر پی  روی پوست سر شما قرار می‌ دهد که این کار باعث می ‌شود شما و درد کم تری را احساس کنید.

در مواقع دیگر، بی حسی موضعی با محلول  پی‌آر پی مخلوط می شود تا درد و سوزش را کاهش دهد.

در وهله اول پزشک برای تعیین میزان تزریق پی آر پی نسبت به بدن شما و مراقبت‌ های بهداشتی نمونه‌ای تست از خون شما را می گیرد.

در روش پی آر پی خون درون  دستگاه سانتریفیوژ گذاشته می‌ شو و دستگاه به سرعت دور خود می چرخد ​​که این کار باعث جدا سازی اجزای خون می‌گردد و حدود 15 دقیقه طول می انجامد. به این طریق پلاسمای جدا شده برای تزریق در ناحیه آسیب دیده آماده خواهد بود.

لازم به ذکر است پزشکان معمولاً ازتصویربرداری، سونوگرافی برای تعیین نقاط نیازمند تزریق استفاده می ‌نمایند و بعد تزریق را انجام می ‌دهند. این روند معمولاً حدود یک ساعت برای افراد زمان می ‌برد.

مزایای پی‌ آر‌ پی مو

فواید پی آر پی مو برای بهبود و درمان ریزش مو برای داوطلبین، از جمله:

  • روشی آسان و بدون نیاز به عمل جراحی
  • تزریق سریع
  • نتایج بی خطر
  • بهبودی سریع بعد از انجام تزریق
  • رسیدن به نتیجه دلخواه
  • کاهش ریزش مو
  • افزایش تراکم مو

مزایای-پی-آر-پی-مو

 عوارض پی آر پی مو

 

رروش پی آر پی مو نیز مانند اغلب روش های زیبایی ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد که این عوارض پس از گذشت مدت زمانی برطرف خواهند شد. در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

برخی از عوارض پی آر پی مو عبارتند از:

  • التهاب پوست سر بعد از انجام پی آر پی
  • تورم سر در هنگام انجام پی آر پی
  • نیاز به زمان طولانی جهت گرفتن نتیجه
  • داشتن درد  پس از  تزریق پی آر پی

انجام پی‌ آر‌ پی مو  به چه کسانی توصیه می شود؟

پی آر پی مو برای مردان و زنانی که ریزش مویی با الگوی ریزش طاسی و ژنتیکی دارند، بکار می ‌رود.

هم چنین پزشکان متخصص پوست و مو این روش را برای درمان ریزش موی زنانی که  در اثر بستن، کشیدن شدید و آرایش هر روز مو‌های خود بصورت دم اسبی یا بافت ‌های محکم دچار کم پشتی شده، پیشنهاد می‌ کنند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این روش پی آر پی برای کسانی که به طور کامل موهای خود را از دست داده اند یا به اصطلاح طاس شده‌ اند، مفید نخواهد بود و باعث رویش دوباره موها در آنان نمی ‌شود. 

قیمت پی آر پی مو 

در حقیقت پی آر پی مو بسته به میزان تزریق پی آر پی، تعداد جلسات  و دستمزد پزشک دارای هزینه های متفاوتی است که شما می توانید جهت اطلاع از هزینه آن پس از گذارندن جلسات مشاوره با پزشک پوست و زیبایی و مو، از قیمت پی آر پی مو مطلع شوید.

سخن آخر

شما ممکن است پس از انجام عمل پی آر پی به منظور بهبود یا درمان ریز موی خود، سریعا نتیجه‌ ای دلخواه پس از تزریق، مشاهده نکنید. اما با گذشت چند هفته یا چند ماه، شاهد نتیجه ای مطلوب در ناحیه تزریق شده مورد نظر نسبت به دیگر نواحی که هنوز تزریق انجام نشده است، خواهید بود. شما همراهان همیشگی می توانید سایر مقالات مربوط به زیبایی را در سایر بخش های وب سایت ما مشاهده کنید. ما مشتاقانه منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در بخش کامنت ها هستیم.

 

منابع:

 

www.healthline.com

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع