مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

تزریق فیلر یا ژل

عوامل محیطی و افزایش سن باعث به وجود آمدن چین و چروک بر روی صورت و یا بدن می شود. یکی از راه های متداول از بین بردن چین و چروک ها و کمک به جوانسازی پوست، تزریق فیلر و بوتاکس است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با صفر تا صد فیلر آشنا کنیم.

افزایش سن به چه صورت پیش می رود؟

در ابتدا باید بدانیم که چین و چروک ها باعث پیری صورت نمی شوند، بلکه کم شدن حجم چربی باعث شل شدن، چروک شدن و یا حتی تیرگی در بعضی نقاط مانند زیر چشم می شود. پس روند پیری پوست با از بین رفتن چربی ها آغاز می شود.
افزایش سن باعث نازک شدن پوست می شود. عوامل اصلی این نازک شدن و از دست دادن انعطاف پذیری پوست،کم شدن کلاژن و اسید هیالورونیک و الاستین پوست است.
کلاژن و اسید هیالورونیک و الاستین ماده هایی هستند که نقش آبرسانی در بدن را ایفا می کنند و همینطور از عوامل حجم دهنده به پوست هستند.
برخی از عوامل خارجی نیز باعث پیری پوست و شل شدن پوست می شوند. به عنوان مثال آفتاب مستقیم و سیگار کشیدن از عوامل تسریع بخش پیری پوست هستند.

بهترین دکتر تزریق ژل یا فیلر در زنجان

فیلر یا ژل چیست؟

فیلر ها ظاهری شبیه به ژل دارند که به زیر پوست تزریق می شوند. فیلر ها موادی برای جبران حجم چربی های از دست رفته به دلایل مختلف که در بالا به برخی از آنها پرداختیم، هستند. فیلرها عمدتا از اسید هیالورونیک تشکیل شده اند.
از فیلرها می توان در قسمت های مختلف صورت استفاده کرد. به عنوان مثال از تزریق فیلر برای از بین بردن خطوط سطحی مانند خطوط کنار بینی، خطوط اطراف لب ها، از بین بردن چین و چروک های عمیق مانند خطوط اخم، برای حجم از دست رفته گونه ها و زیر چشم، ترمیم محل اسکار، حجم دهی به باسن و حجم دهی به سینه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
از دیگر موارد مورد استفاده فیلرها می توان به پر کردن نواحی دیگر صورت مانند چانه، برجسته تر کردن گونه و یا حتی رسیدن به بینی زیباتر اشاره کرد.

چند نوع فیلر وجود دارد؟

فیلر ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند، فیلر های آماده و فیلر های چربی.

تزریق فیلر چشم

فیلر های آماده

فیلر های آماده به صورت سرنگ های آماده موجود هستند که به صورت موقت و یا دائم وجود دارند. فیلر های آماده، قیمت ها و برندهای مختلفی دارند که عمدتا از اسید هیالورونیک ساخته شده اند.
از جمله فیلر های آماده می توان به ژل آلیاکسین که محبوب ترین ژل برای تزریق فیلر است، اشاره کرد. در ژل آلیاکسین از اسید هیالورونیک استفاده شده است که خلوص بالایی دارد. همین امر سبب کیفیت بالای این ژل و در نتیجه محبوبیت آن شده است.
ژل پرفکتا و ژل سیتوسیال و ژل تئوسیال، ژل های دیگری هستند که از آنها استفاده می شود. این ژل ها همگی در تزریق فیلر استفاده می شوند و کیفیت بالایی دارند.

فیلرهای چربی

این نوع فیلر ها از چربی های بدن فرد متقاضی تزریق فیلر تشکیل شده اند، به این صورت که از چربی های قسمت باسن و با شکم در صورت امکان برداشته می شود و به قسمت هایی از صورت و بدن که به فیلر نیاز دارند تزریق می شود.
شاید فکر کنید که این نوع فیلر چربی بهتر از فیلر های آماده هستند، اما اینگونه نیست. چربی هایی که تزریق می شوند به صورت بافتی عمل میک نند که پیوند خورده است. پس ممکن است این پیوند بگیرد و بافت های چربی زنده بماند و در این صورت این فیلر ماندگاری بالایی دارد و یا ممکن است چربی ها زنده نماند و در این صورت تزریق چربی ماندگاری نداشته باشند و به حالت قبلی برگردند.
در نتیجه برای حجم های کم، پیشنهاد می شود که از تزریق های آماده استفاده شوند.

تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق فیلر محدودیت های خاصی ندارد و افراد در هر سنی می توانند این کار را انجام دهند. اما به صورت متداول افراد بالای 35 سال که عموما از چهره خود ناراضی هستند و دچار پیری پوست شده اند، تزریق فیلر را انجام می دهند.

افرادی که نباید تزریق فیلر انجام دهند:

  • اگر فرد باردار و یا در دوران شیردهی باشد بهتر از بعد از پایان این دوره ها تزریق فیلر را انجام دهد.
  • فردی که اگزمای پوستی و یا حساسیت پوستی دارد (در صورت مشاوره و تایید پزشک می تواند تزریق را انجام دهد.)
  • وجود عفونت در محل تزریق فیلر
  • فردی که منجر به اختلالات انعقادی باشد.

مزایای تزریق فیلر

تزریق فیلر جزو روش های نسبت بی دردسر حجم دهی و جوانسازی پوست است. در مجموع از مزایای تزریق فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می توانید با تزریق فیلر، چند ناحیه را همزمان درمان کنید.
  • دوران بهبودی و نقاهت تزریق فیلر بسیار کوتاه است.
  • در صورت انتخاب پزشک خوب و بسته به متابولیسم بدنی متقاضی از ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • یکی از روش های در دسترس و راحت برای جوانسازی پوست است.
  • ایجاد نتایج فوری و ایده آل

مزایای تزریق فیلر زیر چشم چیست

معایب و عوارض تزریق فیلر

برخی از موارد جزو عوارض طبیعی تزریق است، مانند ایجاد تورم و التهاب که به صورت موقتی است و به مرور زمان از بین می رود. از موارد دیگری که جز معایب این روش حساب می شوند، می توان به موقتی بودن نتایج تزریق فیلر و نیاز به ترمیم و احتمال کبودی در محل تزریق و غیر قرینگی در محل تزریق اشاره کرد.
به دلیل مصنوعی بودن و ساخت دست بشر بودن فیلر ها ممکن است در برخی از بدن ها منجر به حساسیت های بدنی و واکنش های دفاعی شود که به صورت کبودی و عفونت و تورم بروز می کند. برای جلوگیری از این موارد حتما قبل از انجام تزریق فیلر، بیماری های زمینه ای و میزان حساسیت بدن نسبت به موارد تزریقی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین به مرغوبیت و کیفیت فیلر و انتخاب دکتر متخصص برای تزریق و مقدار مناسب و معقول برای تزریق فیلر اهمیت فراوانی دهید.

آیا تزریق فیلر عوارض دارد

قیمت و خرید فیلر مناسب پوست شما!

به دلیل تفاوت هایی که در فیلر ها و ترکیبات سازنده آنها وجود دارد،هر فیلر قیمت متفاوتی دارد و همچنین به دلیل نوسانات قیمت ارز و دلار، قیمت فیلر های وارداتی بیشتر هستند. عموما پزشکان توصیه می کنند که از فیلر هایی استفاده کنید که در آنها اسید هایلورونیک انسانی وجود داشته باشد.
فیلر هایی که دارای اسید هیالورونیک هستند به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، هزینه بیشتری نیز دارند.
توصیه می کنم حتما قبل از خریداری فیلر با پزشک خود مشورت کنید و سپس برای خریداری فیلر اقدام کنید.

از کجا بفهمیم فیلر مرغوبی تهیه کردیم؟

برخی از فیلر های پوستی به حدی مرغوبیت داردند که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آنها را تایید کرده است.
اما به صورت کلی چند عامل باعث تضمین مرغوبیت و کیفیت فیلر می شود:
1- مارک فیلر باید توسط سازمان غذا و داروی ایران و یا آمریکا تاییده شده باشد.
2- اثر گذاری این فیلر اثبات شده باشد.
3- عوارض جانبی نداشته باشد.

بهترین پزشک تزریق فیلرکیست؟

به هیچ وجه این عمل زیبایی را دست کم نگیرید بلکه مانند عمل جراحی بینی و یا عمل های دیگر به دنبال پزشک متخصص این کار بروید.
اگر تزریق ژل به درستی انجام نشود باعث اثرات نامطلوبی می شود که سالها شما را درگیر می کند. مانند عفونت و جوش های عمیق. عموما کسانی که از تزریق فیلر خود ناراضی هستند فکر می کنند که عوارض نامطلوب آن با گذر زمان از بین می رود اما اینگونه نیست.
پس انتخاب یک پزشک درخور و ماهر در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

شما می توانید در صورتی که متقاضی تزریق فیلر یا ژل هستید و در زنجان زندگی می کنید به مطب دکتر الناز سلطان مرادی در ابهر زنجان مراجعه کنید.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع