دکتر الناز سلطان مرادی » تزریقات زیبایی » درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر

گودی زیر چشم می تواند اصلی ترین عامل در پیری چشم و صورت باشد که با از دست دادن چربی در ناحیه زیر چشم باعث گودی و فرورفتگی و سیاهی در زیر چشم می شود در نتیجه چهره فرد را ناراحت و مغموم نشان می دهد.

در این مقاله سعی نموده ایم که به درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر بپردازیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید پس ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید…

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر

چرا کبودی زیر چشم برخی از افراد بیشتر از دیگران می باشد؟

همه افراد به صورت طبیعی مقداری گودی دارند که  در لبه استخوانی که چشم را پوشانده است، قرار دارد. باید بگوییم این فاصله طبیعی و نچرال است اما اگر بیش از حد گود و فرورفته باشد، باعث تیرگی و گودی در زیر چشم می شود.

در صورتی که سیاهی زیر چشم، ژنتیکی و ارثی نباشد، می تواند عوامل محیطی همچون: قرار گرفتن در معرض نورخورشید، حساسیت، از دست دادن آب بدن، عدم استراحت و خواب کافی در تیرگی زیر چشم تاثیرگذار باشد.

عارضه پیری چقدر در سیاهی زیر چشم موثر است؟

بافت ما به مرحله ای از پیری خواهد رسید و کلاژن سازی در آن متوقف خواهد شد. در این مرحله تقسیم سلولی به اندازه ای کافی سریع نخواهد بود و سلول های مرده جایگزین می شود. به همین دلیل توصیه پزشک پوست بسیار بر این است که از پوست با استفاده از کرم های ضد آفتاب، نوشیدن آب، خوردن مواد غذایی، خواب کافی و متعادل جهت مراقبت از پوست محافظت کند.

چگونه با استفاده از تزریق فیلر می توان از شر تیرگی زیر چشم خلاص شد؟

فیلرهای زیر چشم درمان های عالی برای خلاص شدن از نازکی و گودی زیر چشم می باشند. پزشک پوست بعد از بی حس نمودن موضعی، با استفاده از سرنگ فیلر اسید هیالورونیک را در ناحیه گودی تزریق می کند. پزشک پوست با استفاده از میکروکانولاهای بسیار ظریف این عمل را انجام می دهد تا به عروق و اعصاب آسیبی نرساند. بلافاصله بعد از تزریق متخصص اقدام به ماساژ محل تزریق می نماید تا فیلر و ژل در گودی در زیر چشم جایگزین نماید.

در صورتی که این تزریق توسط پزشک پوست و متخصص متبحر انجام گیرد، تقریبا عارضه به صفر خواهد رسید. اما چون این تزریق با سوزن صورت می گیرد، ممکن است که کبودی محل سوزن برای چند روز ایجاد شود اما تزریق توسط کانولا این مشکل را برطرف نموده است. با تزریق فیلر یل ژل می توان بلافاصله اثر آن را لمس نمود و حدود دو هفته لازم است که اثر نهایی را مشاهده کرد.

آیا می توان برای درمان گودی زیر چشم از چربی استفاده نمود؟

چربی هم انتخاب دیگری است که پرکردن ناحیه زیر چشم که انتخابی  بسیار مناسب می باشد. اگر افراد خواهان پر نمودن گودی زیر چشم هستند می توانند از ژل هیالورونیک به تنهایی استفاده نمایند اما اگر غیر از پر کردن زیر چشم خواهان پر نمودن سایر نواحی و قسمت های زیر چشم را دارند، چربی مناسب ترین گزینه برای این پروسه می باشد.

مدت ماندگاری اسید هیالورونیک چقدر می باشد؟

در صورتی که از اسید هیالورونیک مرغوب و درجه یک استفاده شود، مدت ماندگاری به 2 الی 3 سال خواهد رسید. اگر متقاضی از ژل به خوبی مراقبت کند این ماندگاری دوام بیشتر پیدا خواهد نمود. به این دلیل که ژل کلاژن سازی خواهد کرد و بعد از بین رفتن فیلر و یا ژل کلاژن موجود در محل باقی خواهد ماند.

مراقبت های تزریق ژل زیر چگونه باید باشد؟

متقاضی باید از مصرف الکل و رقیق کننده های خون همچون آسپرین قبل از تزریق باید اجتناب کند.

این پروسه 30 دقیقه زمان بر است که هیچ گونه درد و ناراحتی ندارد و با بی حسی کار تزریق را راحت نموده است.

بعد از تزریق محل نشانه گذاری و ارزیابی پاکسازی می شود تا عفونتی صورت نگیرد.

سوزنی بسیار نازک در زیر چشم وارد می شود تا فیلر در زیر چشم تزریق شود و تمام بافت ها 3 تا 5 تزریق در هر دو طرف مسطح گردد.

بعد از اتمام پزشک پوست ماساژ ملایمی جهت صاف نمودن ناحیه خواهد داد.

 به هیچ وجه بعد از تزریق فعالیت و ورزش های سنگین تا 24 ساعت صورت نگیرد، زیرا باعث کبودی خواهد شد.

بعد از تزریق می توان از یخ و یا کمپرس سرد استفاده نمود.

آیا تزریق فیلر در زیر چشم دارای عوارض جانبی خواهد بود؟

رایج ترین عوارض شامل: مقداری کبودی و تورم و درد و ناراحتی موقت می باشد. اما اگر تزریق تصادفی به درون عروق خونی برسد عوارض جبران ناپذیری خواهد بود برای این که این مساله صورت نگیرد، پزشک پوست این پروسه را با کانولا تزریق می کند تا هیچ گونه عروقی پاره نشود.

هزینه فیلر زیر چشم چقدر می باشد؟

قیمت فیلر و ژل به نوع و برند مورد استفاده متغیر می باشد. فرد باید در ابتدا با پزشک مشورت ها را انجام دهد. عوامل بسیاری از جمله تجهیزات و کلینیک و تجربه می تواند در بالاتر بودن هزینه نقش بسزایی داشته باشد.

مناسب ترین سن برای تزریق فیلر چقدر است؟

برای تزریق ژل و یا فیلر زیر چشم هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. تمامی افراد از پیر تا جوان می توانند این فرآیند را انجام دهند. اما پزشک توصیه می کند که افراد مسن و پیر باید در ابتدا زیر چشم آنان معاینه شود که آیا پوست زیر چشم آنان مقاومت لازم برای تزریق فیلر را دارا می باشد یا خیر؟ سپس اقدام به تزریق می نماید.

چکیده مطلب

گودی زیر چشم اگر به دلایل ژنتیک و ارثی ایجاد نشود به دلایل مختلفی می تواند صورت گیرد، که شامل: بی خوابی، افزایش سن، عدم کلاژن سازی و… رخ می دهد . می توان به آسانی و با استفاده از تزریق فیلر در زیر چشم آن را درمان نمود و نتایج ایده آل و بالایی را کسب کرد.

باتشکر مدیریت سایت الناز سلطان مرادی بهترین دکتر پوست در ابهر

 

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع