دکتر الناز سلطان مرادی » زیبایی پوست » درمان سیاهی دور چشم
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درمان سیاهی دور چشم

درمان گودی چشم با روش‌های کلینیکی چگونه می باشد؟

آیا سیاهی دور چشم یک مشکل جدی برای سلامتی است؟ خیر ، اما بسیاری از مردم احساس می کنند که تیرگی زیر چشم ظاهر آن ها را خسته ، مسن یا ناسالم نشان می دهد.

روش های مختلفی برای از بین بردن این عارضه وجود دارد ( چه طبیعی و چه از نظر پزشکی ) که افراد برای از بین بردن یا کاهش ظاهر سیاهی دور چشم خود می توانند استفاده کنند. اگرچه همه این درمان ها دائمی نمی باشند ، اما با حفظ و سازگاری آن ها می توان به کاهش سیاهی زیر چشم کمک نمود.

درمان سیاهی دور چشم

علل تیرگی زیر چشم

اگرچه تیرگی زیر چشم افراد بیشتر در اثر خستگی ایجاد می شوند ، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد ، از جمله:

  • رینیت آلرژیک (تب یونجه)
  • خاراندن یا مالیدن چشم ها
  • کم شدن آب بدن
  • بی نظمی رنگدانه
  • قرار گرفتن زیادی در معرض نور خورشید
  • استفاده از سیگار و الکل
  • عادت اشتباه خوابیدن یا کمبود خواب
  • نازک شدن پوست ناحیه زیر چشم
  • استفاده از بعضی از قطرات چشمی
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • درماتیت آتوپیک (اگزما)
  • درماتیت تماسی
  • وراثت
  • مشکلات تیروئیدی
  • آلرژی

یکی دیگر از علل سیاهی دور چشم ، روند طبیعی پیری است. با افزایش سن ، تمایل به از دست دادن چربی و کلاژن دارید و اغلب پوست نازک می شود. این می تواند عروق خونی مایل به قرمز زیر چشم را برجسته تر کند.

بنابراین ، با ازدیاد سن ، اغلب عارضه پلک های پف دار یا گودی زیر چشم نمایان می شود. گاهی این تغییرات فیزیکی سایه هایی ایجاد خواهند نمود که به نظر تیرگی زیر چشم می باشند.

چگونه از سیاهی زیر چشم خلاص شویم؟

روش های زیاد و متعددی وجود دارد که افراد می گویند ظاهر سیاهی زیر چشم را از بین برده یا کاهش داده است. سیاهی زیر چشم همه افراد برابر نیست و متفاوت هست، بنابراین برخی از این روش ها ممکن است برای شما مفید نباشند.

مانند هر نوع درمانی ، همیشه ایده خوبی است که برنامه های خود را قبل از آزمایش خود با پزشک پوست مرور نمایید.

خستگی و کم خوابی می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. همچنین می تواند رنگ پوست را پریده نشان دهد ، که ممکن است باعث تیره تر شدن سیاهی زیر چشم شود.

باید هر شب 7 تا 8 ساعت استراحت کنید و خوب بخوابید و بهداشت خواب خوبی را رعایت کنید.

اما آنچه پزشک پوست ممکن است که برای شما جهت درمان و خلاص شدن از تیرگی زیر چشم توصیه کند شامل:

بسته به تشخیص علت تیرگی زیر چشم ، دکتر پوست ممکن است یک گزینه پزشکی ارائه دهد.

برخی از کرم های روشن کننده پوست

برای روشن شدن هیپرپیگمانتاسیون زیر چشم ، دکتر پوست ممکن است کرم روشن کننده پوست را با آزلائیک اسید ، کوجیک اسید ، گلیکولیک اسید یا هیدروکینون تجویز کند. برخی از این کرم ها ، در فرمول هایی با درصد کمتر از ماده فعال ، بدون نسخه در دسترس هستند، اما هیچ گاه نباید بدون نسخه تهیه شد چرا که با هرگونه عوارض جانبی خود فرد مقصر خواهد بود.

لیزر درمانی

در لیزر از انرژی حرارتی جهت  تبخیر سلول های از  بین رفته و آسیب دیده استفاده می نمایند که رنگدانه تیره و سیاه تری  زیر چشم را می توان هدف قرار داد. همراه با روشن شدن رنگ های تیره پوست ، لیزر درمانی ممکن است باعث ایجاد کلاژن جدید نیز گردد که روشی بی خطر و مفید می باشد.

لایه برداری شیمیایی

گاهی ممکن است که پزشک پوست ، لایه شیمیایی بسیار سبکی را برای روشن شدن رنگدانه های تیره زیر چشم توصیه کند. اغلب این ها شامل هیدروکینون، گلیکولیک اسید یا رتینوئیک اسید هستند. دکتر پوست گاهی لایه بردار جسنر را پیشنهاد می کند که ترکیبی از اسید سالیسیلیک ، رزورسینول یا اسید لاکتیک و رزورسینول است.

بلفاروپلاستی چشم ها

چربی را می توان با عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی توسط جراح پلاستیک ، جراح چشمی یا جراح پوست برداشت. این روش می تواند سایه پلک افراد را کاهش داد ، که در ظاهر تیرگی زیر چشم نیز موثر است و نوعی جوانسازی پوست نیز به شمار می آید.

پرکننده های پوستی

یک پرکننده پوستی بر اساس اسید هیالورونیک می تواند توسط چشم پزشک ، دکتر پوست ، جراح پلاستیک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خاص به بافت زیر چشم تزریق شود. پرکننده ها به کاهش حجم زیر چشم کمک می کنند که می تواند باعث برطرف شدن سیاهی دور چشم شود.

چکیده مطلب

موثرترین و دائمی ترین برخی از راه حل های پزشکی که قید شد جهت کاهش

سیاهی دور چشم که در دسترس می باشد،عبارتند از:

لایه برداری شیمیایی جهت کاهش رنگدانه ها

لیزردرمانی برای ظاهر سازی سطح پوست و ازدیاد سفتی پوست

پرکننده های بافتی جهت پنهان نمودن رگ های خونی و ملانینی که باعث تغییرنمودن رنگ پوست زیر چشم خواهند شد.

بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد هر نوع عمل زیبایی یا حتی درمانی ، گزینه های خود را با پزشک پوست در میان گذاشته تا در مورد درمان های تهاجمی پزشکی که می توانند گران ، دردناک و اغلب به زمان بهبودی طولانی نیاز داشته باشند مقدار بیشتری را توضیح دهد.

شایان ذکر است بگوییم که روش های خانگی همگی موقت و زودگذر هستند و بهتر است برای درمان این عارضه حتما به پزشک و متخصص پوست مراجعه نموده تا بیشتر ناحیه زیر چشم را فرا نگرفته است و ظاهر صورت را بهم نزده است و شما را دچار استرس و اضطراب نکرده باشد.

باتشکر مدیریت سایت الناز سلطان مرادی بهترین دکتر پوست در ابهر

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع