دکتر الناز سلطان مرادی » تزریقات زیبایی » مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

یکی از روش های فراگیر جوانسازی پوست صورت که مورد استقبال واقع شده است ، تزریق بوتاکس می باشد. در این روش از سمی به نام بوتولینوم توکسین Aجهت فلج نمودن عضله های فعال صورت و گردن که چین و چروک ایجاد می کند، استفاده می شود. در این مقاله سعی نموده ایم که به برخی از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بپردازیم جهت اطلاع نمودن از نکات قبل و بعد از تزریق بوتاکس لطفا ما را همراهی نمایید…

نکات قبل از تزریق بوتاکس

به مدت یک هفته تا 10 روز از آسپرین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، ویتامین E استفاده نشود چرا که باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی در ناحیه تزریقی خواهد شد، اما مصرف استامینوفن و مولتی ویتامین بلامانع می باشد.

استفاده از الکل و دخانیات تا 24 ساعت اولیه ممنوع است.

بهتر است تا زمانی که پزشک توصیه نموده از وکس، اپیلاسیون، کرم های موبر و بلیچینگ استفاده نشود.

اگر متقاضی سابقه تبخال دارد، حتما به متخصص پوست اطلاع دهد تا پزشک برخی داروها را برای جلوگیری از عود برایش تجویز نماید.

قبل از تزریق به هیچ وجه پوست نباید دچار آفتاب سوختگی شده باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

برخی نکات بعد از تزریق بوتاکس

آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس هیچ گونه ممانعتی ندارد.

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید فعالیت های سنگین و یا ورزش نمود.

بلافاصله بعد از تزریق ماساژ دادن ناحیه تزریق شده به مدت 1 تا 2 ساعت جهت جهت تاثیر بوتاکس و جذب سریع در عضله، اگر متقاضی این پروسه را فراموش کرد، نباید نگران شود چرا که هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آورد.

ناحیه تزریق را بعداز 2 الی 4 ساعت به هیچ وجه نباید لمس و یا ماساژ داد، همچنین متقاضی نباید خم و یا دراز بکشد.

اگر به متخصص پوست خبره مراجعه شود، نتایج تزریق بوتاکس بلافاصله معمولا 2 الی 3 روز بعد از تزریق ایجاد خواهد شد، اما باید بگوییم که این پروسه مقداری زمان بر است و معمولا بین 4 تا 5 روز تغییرات نشان داده خواهد شد.

ممکن است که بعد از تزریق تورم و کبودی مختصری ایجاد شود که جای نگرانی ندارد،این عوارض موقتی است و بعد از گذر چند ساعت کاملا برطرف می شود.

اگر متقاضی خواهان انجام جوانسازی صورت مانند: میکرودرم ابریژن، لایه برداری و … است باید تا دو هفته از تزریق اجتناب نماید.

مراقبت تزریق بوتاکس دور چشم به چه صورتی است؟

افرادی که دارای خطوط پنجه کلاغی و یا چین و چروک زیاد در اطراف چشم هستند، کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس در اطراف چشم هستند، متذکر می شویم که چشم ناحیه حساسی است و برای این فرآیند حتما باید به متخصص باتجربه و خبره مراجعه شود. متقاضی نیز باید تمام حواسش را متمرکز نماید و دوره نقاهت را تا انتها با پایان برساند.

نباید به هیچ وجه بعد از تزریق ناحیه را ماساژ داد، اما اگر احساس خارش به فرد دست داد، به آرامسی می تواند بخاراند.

تا یک ساعت بهتر است که فرد آرایش چشم نداشته باشد، بعد از آن نیز فشار به چشم وارد نکند.

پس از تزریق بوتاکس از حرارت دادن به موضع خودداری شود، چرا که باعث کبودی و افزایش میزان تورم در آن قسمت خواهد شد. همچنین متقاضی باید تا 24 ساعت از استحمام و دوش گرفتن با آب گرم اجتناب بورزد.

نباید بلافاصله بعد از تزریق در معرض نورخورشید قرار گرفت زیرا که بر دیگر ماهیچه ها تاثیر می گذارد.

بهتر است که یک تا دو روز از سفرهای هوایی بعد از تزریق بوتاکس خودداری شود، چون که تغییرات و فشار هوا باعث حرکت بوتاکس بر دیگر بخش های می شود. اما رانندگی هیچ گونه ممانعتی ندارد و فرد بعد از تزریق می تواند وسیله نقلیه براند.

شستن صورت بلامانع است اما بهتر است با احتیاط ناحیه تزریق شده را ماساژ و یا فشاری بدان وارد نشود، بعد از گذر یک هفته می تواند صورت را در حین شستشو مالید و یا فشار داد.

بهترین زمان تزریق بوتاکس

زمان مناسب برای تزریق بوتاکس اول صبح گزارش شده است، با انجام این پروسه متقاضی می تواند به دیگر اقدامات و فعالیت های روزمره ای خود بپردازد اما اگر احساس خواب آلودگی و یا خستگی کند می تواند عملکرد خودش را مسلط باشد و بعد از 24 ساعت برطرف می شود. همانطور که قبلا ذکر شد بوتاکس یک روش غیر تهاجمی است که هیچ گونه خونریزی و دردی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

فواید تزریق بوتاکس

یکی از مزایای مهم تزریق بوتاکس باعث مسدود نمودن سگینال های عصب و منقبض شدن چین و چروک های خطوط موجود صورت می شود که چهره ای زیبا و جوان را برای فرد به ارمغان می آورد.

اما دیگر فواید تزریق بوتاکس شامل:

این پروسه باعث لطیف و نرم شدن پوست صورت خواهد شد.

روشی غیر تهاجمی است و نیازی به جراحی ندارد.

برای درمان برخی از بیماری های از بوتاکس استفاده می شود.

در این روش متخصص پوست از بی حسی موضعی جهت بی حس کردن استفاده می کند.

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس

 مانند هر روش جوانسازی دیگری ماندگاری تزریق بوتاکس متفاوت است اما اگر متقاضی به خوبی مراقبت های بعد از تزریق را اعمال کند می تواند تا مدت ها از ماندگاری بالایی برخوردار شود . در کل ماندگاری این تزریق بین 5 الی 7 ماه گزارش شده است.

 یکی از این عوامل موثر در حفظ ماندگاری بوتاکس بسیار تاثیر گذار است، پرهیز از تنش های روانی است چرا که به لحاظ روحی کسی که آرامش نداشته باشد مرتب عضلات صورت را منقبض می کند و ماندگاری تزریق را خواهد کاست، هرچند که انقباض عضله بعد از تزریق وجود ندارد ولی در فرآیند تزریق موثر خواهد بود.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع